U gebruikt een verouderde browser, Internet Explorer wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome.

FAQ

#durftevragen

1. Waar komt de naam Groot & Klei vandaan?

Allereerst coach ik kinderen, maar de context, de omgeving waarin het kind leeft, vind ik heel belangrijk! Vandaar… mijn praktijk is er voor de kleinen én de groten, die om hen heen staan.
Mijn meisjesnaam is Kleijwegt en ik ben trots op mijn roots. Een stukje van mij dus in de praktijknaam.
Ook coach ik op een creatieve manier; we schilderen, trekken de natuur in, luisteren muziek, maken dingen, tekenen veel en ja… we kleien dus ook!
Bovendien hou ik van de Hollandse nuchterheid, vind ik taal en het juist verwoorden van dingen heel belangrijk en hou ik dus ook van woordgrapjes. Zie daar; Groot & klei!

Oma Kleijwegt, mei 2009

2. Sinds wanneer bestaat praktijk Groot & Klei?

Praktijk Groot & klei is officieel op 2 mei 2018 gestart.

3. Heb je ook ervaring in de reguliere hulpverlening?

Ja, in zekere zin wel. Ik sta inmiddels al meer dan vijftien jaar voor de klas. In deze jaren heb ik ontzettend veel mogen leren van kinderen & hun ouders en ben ik mij altijd blijven bijscholen.
Bovendien is elke dag weer een nieuw avontuur met vijf opgroeiende kinderen.

4. Welke opleidingsachtergrond heb je?

Na het behalen van mijn HAVO-diploma, ben ik de HBO-opleiding PABO gaan doen.
Daarnaast heb ik de HBO-opleiding tot Kindercoach gedaan en mij gespecialiseerd als Meisjescoach.
Bovendien blijf ik mij continue verder ontwikkelen op het gebied van pedagogiek, psychologie, creatief coachen en rouw, verlies, ziekte & echtscheiding binnen gezinnen.

5. Welke tarieven hanteert praktijk Groot & Klei voor individuele coaching?

Het eerste kennismakingsgesprek is gratis.
Afhankelijk van vragen, wensen, vorm en duur, doe ik vervolgens een coachingsvoorstel op maat.
Deze prijzen variëren en zijn afhankelijk van frequentie, duur en intensiteit van het coachingstraject.
Bij de prijs zit alles inbegrepen; intake, coachingsafspraken, btw, materialen, eventuele samenwerking met andere professionals, tussentijds mail- en/of telefonisch contact.
Na het kennismakingsgesprek schrijf ik een voorsteltraject voor je; hierna kun jij je beslissing nemen om verder te gaan of niet.

6. Wordt coaching vergoed?

In de meeste gevallen wordt coaching niet vergoed. Voor specifieke informatie over vergoedingen, kun je het beste contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar.
Mogelijk kun je wel de coachingskosten opvoeren bij je jaarlijkse aangifte bij de belasting. Teruggaaf is bijvoorbeeld ook mogelijk wanneer zorg om het kind als specifiek onderdeel van het ouderschapsplan is opgenomen bij scheiding.
Coaching kan ook betaald worden uit het Persoons Gebonden Budget (PGB). Neem hiervoor contact op met het zorgloket van jouw gemeente (CJG) of dit in jouw situatie van toepassing is.

7. Welke betalingsvoorwaarden heb je?

Bedragen zijn inclusief 21% BTW, tenzij anders vermeld.
Facturatie gaat digitaal, voorafgaand aan de coaching. Je ontvangt een factuur per mail, waarnaar je het bedrag kunt overmaken.
Pinnen is niet mogelijk in de praktijk.
Bij overschrijding van de betalingstermijn zal een nieuwe afspraak niet van start gaan tot openstaande facturen voldaan zijn, mits anders overeengekomen.
Afzeggen van de afspraak kan kosteloos tot 24 uur voor aanvang, anders wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
Een traject kan altijd in één, twee of drie termijnen betaald worden. Is dit ook lastig voor je? Ik kijk graag samen met jou naar een passende oplossing.

8. Wat is je bankrekeningnummer?

Bankrekeningnummer NL36 RABO 0332 7830 30

9. Wat is je kamer van koophandel nummer?

KvK-nummer 71140980, BTW-id: NL001928461B37

10. Ik kom met auto, waar kan ik dan parkeren?

Aan de kant van de dijk is voldoende parkeergelegenheid. Vind je dat niet prettig parkeren, rij dan naar Vloedanker 18 (4251 DS); dat is het einde van een doodlopende straat, waar je goed kunt parkeren en je ziet ook meteen de praktijk.

11. Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer; kan ik bij jouw praktijk komen?

Jazeker! Vanuit Utrecht (interliner), Breda & Oosterhout (interliner) en Gorinchem rijden er bussen naar busstation De Tol aan de A27. Vandaar rijden er bussen naar Werkendam. Vanaf halte Sportlaan is het nog vijf minuten lopen naar praktijk Groot & klei.
Lijnen die direct in Werkendam stoppen zijn lijn 621 (Den Bosch), lijn 120 (Gorinchem) en lijn 620 (Dordrecht).
Kijk voor de actuele dienstregelingen op www.9292.nl of www.arriva.nl.

12. Is er een wachtruimte aanwezig?

Praktijk Groot & klei is gehuisvest in een Pipowagen. Helaas is daar geen wachtruimte bij aanwezig. Wel is er een winkelstraat met tal van winkels, een supermarkt en eet- & drinkgelegenheden op vijf minuten loopafstand. Je hoeft alleen de dijk maar uit te lopen! Een rondje-rivier is een fijne wandeling van drie kwartier.

13. Is er een toilet aanwezig?

Wij maken gebruik van het toilet in het nabijgelegen woonhuis.

14. Hoe zit het met mijn privacy?

De sfeervolle en rustig gelegen praktijkruimte biedt veel privacy en wordt omringd door heg en bomen. De praktijkruimte heeft geen inkijk, mensen die langslopen of fietsen kunnen niet zien wie er binnen zit.
Met de mensen die op hetzelfde erf wonen is de afspraak dat zij hierover geheimhouding in acht nemen, mochten ze iemand zien bij aankomst of vertrek.

15. Hoe zit het met beroepsgeheim?

Hulp zoeken is een grote stap. En iets wat volledig nieuw is, vindt iedereen spannend. Ik zal je vertrouwen dan ook nooit beschamen, wanneer je met je verhaal bij mij komt.
Daarnaast heb ik mij binnen mijn beroepsgroep ook wettelijk gezien te houden aan de officiële geheimhoudingsplicht.

16. Ik wil graag telefonisch contact, is dat mogelijk?

Dat kan! Ik kan alleen niet altijd de telefoon opnemen, omdat ik vaak in gesprek ben met cliënten. Je kunt altijd een Whats-app sturen, dan bel ik je terug. Werkdagen waarop ik bereikbaar ben voor de praktijk zijn woensdagmorgen, donderdagmorgen & -middag en vrijdagmorgen.
We kunnen ook een belafspraak maken voor een moment dat ons beiden goed uitkomt; dit kun je aanvragen via de mail.

17. Ik wil mijn verhaal graag ‘face-to-face’doen en niet per mail of telefoon; is dat mogelijk?

Dat is geen probleem! De meeste afspraken plan ik per mail in. We kunnen dus ook gelijk een eerste afspraak maken om elkaar te ontmoeten.

18. Mag ik iemand meenemen?

Ja, jij of je kind mag iedereen meenemen die ervoor kan zorgen dat jij (of je kind) meer op je gemak bent. Dit kunnen ouders zijn, een ander familielid, een vriendin, partner, een knuffel, iemand van school/werk of bijvoorbeeld een andere hulpverlener.
Vanuit praktisch oogpunt (de ruimte is niet zo heel groot) is er plaats voor één persoon extra.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!

Referenties

Alle referenties

Volg Groot & Klei

Ik ben Esther Cornet-Kleijwegt

Mama van vijf, mijn hele leven al juf en nu ook kindercoach.

'Je mag zijn wie je bent
om te worden wie je bent
maar nog niet kunt zijn
en je mag het worden
op jouw manier en in jouw tijd'

Dr. Anna Terruwe

Voor kleine mensen met grote gevoelens

Werkensedijk 49
4251 PR Werkendam

+316 11250700

esther@grootenklei.nl

Ontwerp en Realisatie door Nieuw Ontwerp